Victoria Trading maakt zich klaar voor de toekomst met nieuwe inkoopdirecteur
Maandag 3 maart 2025
Victoria Trading zet een nieuwe stap in haar ontwikkeling met de benoeming van Lex Marks als nieuwe Inkoopdirecteur per 1 maart 2025. Marks, die de afgelopen acht jaar als Inkoopmanager bij de coöperatie werkzaam was, volgt Jan Vugts op, die na een succesvolle periode besloten heeft om de fakkel over te dragen.
Vugts blijft wel betrokken bij Victoria Trading als adviseur en zal zich richten op het verkennen van nieuwe kansen en strategieën. Zijn initiatieven hebben geleid tot een unieke positie voor de coöperatie in de foodindustrie. Bestuursvoorzitter Gosse Visser bedankt Vugts voor zijn jarenlange inzet en noemt hem een pionier in de wereld van inkoop.
Marks, met zijn diepgaande kennis van de inkoopprocessen en de markt, is de ideale kandidaat om de groei van Victoria Trading voort te zetten. Onder zijn leiding wil de coöperatie haar positie als toonaangevende speler in de Nederlandse foodservicesector verder versterken en nieuwe duurzame oplossingen ontwikkelen.
Deze strategische verandering benadrukt de ambitie van Victoria Trading om te blijven innoveren en haar positie als toonaangevende inkoopcoöperatie in de Nederlandse foodservicesector te verstevigen.
Gosse Visser, bestuursvoorzitter van Victoria Trading, spreekt zijn waardering uit voor de jarenlange inzet en volharding van Jan Vugts: “Dank, uiterste waardering en respect zijn woorden die van toepassing zijn op Jan’s leiderschap. Zijn initiatief vanuit zijn inkooporganisatie Real Result heeft geleid tot een unieke propositie in de food industrie. Jan is een pionier die inkoop een volwaardige plek in het operationele proces heeft gegeven.”
Victoria Trading is de grootste gespecialiseerde inkoopcoöperatie binnen foodservice en hospitality in. De coöperatie vertegenwoordigt de belangen van acht toonaangevende spelers uit de volle breedte van de foodservicesector: van hotellerie tot catering en van leisure tot on-the-move. Met een gezamenlijke inkoopwaarde van zo’n € 500 miljoen zijn zij in staat om de markt in beweging te brengen en nieuwe oplossingen te creëren die eerder niet haalbaar waren.